Розвивальний гурток "Всезнайко"

Просмотров: 454

 В нашому садочку працює розвивальний гурток для дітей середнього та старшого віку, заняття побудовані в ігровій формі. 

1
 Заняття покликані на розвиток вищих психічних функцій пам’яті, мислення, уваги, уяви, мовлення, а також сенсомоторний розвиток малечі.

 Заняття проходять в спеціально організованому розвивальному середовищі – сенсорній кімнаті, це робить розвивальні заняття цікавими та неповторними.

 Наші заняття включають різні завдання на логіку, пам’ять, увагу, а також обов’язковим компонентом є творчий блок де за допомогою арт-терапевтичних техніх дитина гармонізує свій психічний стан, та розвиває творчі здібності.

 Після навчально-ігрового блоку дітям пропонується вільна гра в розвивальному середовищі сенсорної кімнати, це мотивує дітей до самостійності та розвиває комунікативні навички та мовлення.

 Основний акцент в роботі приділяється сенсорномоторному розвитку дітей, так як він лежить в основі всього розвитку дитини як фізичного так і психічного. Регулярні заняття з розвитку сенсорики та дрібної моторики у дітей дошкільного віку сприяють формуванню інтелектуальних здібностей, мовленнєвого розвитку, розвитку уяви та уваги.

 

  

Заняття умовно можна поділити на 3 блоки: навчальний, творчий та блок вільної гри.

 

Навчальний блок до 20 хв

 

  • Включає тематичну гру-подорож часто з використанням елементів казко терапії, подорож по сенсорній доріжці.
  • 2 3
  • Гра-розминка з масажними м’ячиками + віршик
  • Ознайомлення з тематичними ігровими та методичними матеріалами (тематичні іграшкові набори: дикі, свійські тварини, птахи, комахи, квіти, тощо) 
  • Групова тематична гра на розвиток пам’яті (дітям пропонується запам’ятати 10 карток, або 10 іграшок, а потім відтворити те що запам’ятали) побудова асоціацій для кращого запам’ятовування матеріалу. 
  • Ігри на розвиток логічного мислення (Кубики Кооса, розвиваючі іграшки, різні логічні картки та ігри: Що зайве?, класифікація, лабіринти,  тощо). 
  • Розвиток уваги. Дітям пропонується знайти відмінності на зображеннях, Гра підбери пару, знайди 2 однакові іграшки,тощо.  
  • Розвиток дрібної моторики основний акцент в роботі приділяється розвитку дрібної моторики як основи розвитку дитини. (використання сенсорної коробочки, сенсорних мішечків, сенсорних карток, гра з гідрогелем, тощо )
  • Розвиток мовлення та уяви. Гра створи свою казку з використанням чарівних камінців з різним зображеннями, склади історію за картками. 

 

Творчий блок 10-20хв

 

  • Використовуючи техніки арт-терапії психолог допомагає вивільнити накопичені негативні емоції, розкрити творчі здібності, підвищити самооцінку. 
  • Пісочниця для анімації (Sand-Art) - допомагає в подоланні невпевненості в собі та підвищує самооцінку, адже малюнок можна завжди виправити, також пісочниця для анімації допомагає подолати страхи – намалювавши свій страх та перемалювати, трансформувати його в гарний малюнок. Елемент навчання – весь тематичний матеріал з заняття можна спробувати намалювати. І це далеко не всі можливості Sand-Art
  • Використання різних засобів для малювання, ліплення, аплікації (фарби, олівці, крейда,фломастери, малювання піпетками) і малювання нестандартними способами і методами арт-терапії. Лего-конструювання 

 

Блок вільної гри 10-20хв

  Дітям пропонується вільний вибір ігрової діяльності в басейні з кульками, з розвивальними іграшками, з Busy board, лего або заняття творчістю.

 

Мета розвивальних занять:

  Формування та закріплення сенсорних навичок, розвиток загальної та дрібної моторики, розвиток сприймання, уваги, уяви, мислення та пам’яті.

4

  • Формування уявлення про колір, форми, величину предметів, положення їх у просторі
  • Розвиток мисленнєвих операцій (класифікація, аналіз, синтез, узагальнення) – опис предметів, порівняння їх між собою, узагальнення. 
  • Підвищення пізнавального інтересу дитини, а також розвиток пізнавальних навичок та умінь
  • Гармонізація психофізичного стану дитини
  • Зниження тривожності та агресивності
  • Активація мозкової активності
  • Профілактика плоскостопості

 

Методи роботи в сенсорній кімнаті:

5

  • Пісочна анімація
  • Сенсорна інтеграція (в малій пісочниці з морським камінням)
  • Музична терапія
  • Арт-терапія
  • Казко терапія
  • Комунікативні ігри
  • Театр тіней

 

Заняття проводить практичний психолог закладу: Федорченко Анастасія Вікторівна